Księga znaku, czyli instrukcja obsługi logo to podstawowy dokument, który pozwala zachować spójną identyfikację wizualną marki. Księga znaku stanowi zarazem bardzo istotny element szerszego pojęcia jakim jest instrukcja działania marki.

Jednym z głównych grzechów popełnianych przez firmy jest dopuszczenie do tego, że ich marka jest niespójna na różnych płaszczyznach.

Wystrój biura nie ma nic wspólnego z kolorystyką strony i logo, samochód oklejony jest zupełnie inną grafiką, a stronę na Facebooku nic nie łączy ze stroną internetową firmy.

Instrukcja działania marki eliminuje ten problem. Dzięki strategii identyfikacji wizualnej twoja marka będzie spójna niezależnie od tego, gdzie znajdzie ją twój przyszły klient.

To najlepszy sposób na zdobycie zaufania i lojalności klientów.

Stworzenie instrukcji obsługi marki nie jest trudne. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych elementach.

1. Logo

Instrukcja działania marki rozpoczyna się od księgi znaku, czyli instrukcji obsługi logo.

Księga znaku powinna informować o tym, w jaki sposób powinno się korzystać z logo oraz jak powinno prezentować się logo na innych elementach.

W przykładowej księdze znaku, którą otrzymujesz zamawiając logo u nas, znajdziesz następujące informacje:

  • typy plików i ich zastosowanie
  • kolory CMYK/RGB zostały użyte
  • logo achromatyczne
  • użyty font
  • pole ochronne logo
  • minimalne wymiary logo
  • niedozwolone przekształcenia logo
  • projekt wizytówki
  • papier firmowy
  • koperty: DL oraz C-6 (na życzenie inne)
  • projekt pieczątki
  • grafiki na stronę na Facebooku

Dzięki księdze znaku ty lub inny grafik nie będzie musiał kombinować z obróbką logo, aby zastosować je choćby w materiałach reklamowych.