White Hat SEO vs Black Hat SEO

SEO to podstawowy sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Pozycjonowanie strony to proces skomplikowany. Przynosi pożądane efekty tylko w zakresie długoterminowym.

Każda osoba, która prowadzi firmę, z pewnością spotkała się z propozycją pozycjonowania. Na przykład wysłaną na maila. Oferta brzmiała prawdopodobnie tak. Za określoną kwotę nasza strona znajdzie się na pierwszym miejscu w Google na wybrane słowa kluczowe.

Niektóre tego typu propozycje dodatkowo oferują nam płatność dopiero w przypadku osiągnięcia zakładanego celu. Brzmi pięknie? Ale czy to może być prawda?

Jeśli ta sama oferta skusiła dwie różne firmy walczące na tym samym rynku o tego samego klienta to… Obydwie będą jednocześnie na pierwszym miejscu w Google? Oczywiście, że nie. To niemożliwe.

Tego typu oferty na pozycjonowanie strony opierają się głównie o metody znane jako black hat SEO (pozycjonowanie w czarnym kapeluszu). Mogą one wyrządzić stronie więcej szkód, niż korzyści. Dodatkowo za pieniądze właściciela.

Pozycjonowanie strony znane jako white hat SEO (pozycjonowanie w białym kapeluszu) to z kolei strategia, która jest zgodna z wytycznymi Google. Przede wszystkim w zakresie jakości treści na stronie.

Złe pozycjonowanie Black hat SEO Czarne pozycjonowanie

Co to jest black hat SEO?

Czarne pozycjonowanie prowadzi nas na grząski grunt. Wiąże się ze stosowaniem technik, które polegają na łamaniu zasad, w celu uzyskania wyższej pozycji. Wśród technik black hat SEO są na przykład:

Stosowanie nie powiązanych słów kluczowych: dodawanie słów kluczowych, które nie mają powiązania z treścią, to powiewanie czerwoną płachtą na algorytm wyszukiwarek. Takie działanie jest to bardzo nienaturalne.

Powiedzmy, że pozycjonujemy stronę poświęconą prowadzonej w Lesznie kawiarni. Wpisanie na stronie treści: “Magda Gessler wybierałaby się do naszej kawiarni w Lesznie, gdyby tutaj zamieszkała” idealnie pozycjonuje nas jako kawiarnia w Lesznie, ale nie ma nic wspólnego z naszym produktem lub usługą. Mało tego, wykorzystuje popularne słowo kluczowe, aby fałszywie zwabić wyszukiwarki na naszą stronę. To praktyka niedopuszczalna.

Automatyzacja treści (zarówno w tekstach, jak i w komentarzach): Komentarz zostawiony przez bota jest widoczny od razu. Nawet jeśli zawiera słowa kluczowe, które pomogą stronie pozycjonować się wyżej, to jest wygenerowany automatycznie i nie ma żadnej wartości dla czytelnika. Wyszukiwarki wyłapują takie zachowania.

Doorway page: