Strony internetowe Leszno – HiveCluster zaprojektuje i wypromuje Twoją stronę. Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić.


Czy Twoja strona internetowa ma to coś, dzięki czemu pozwoli Ci odnieść sukces?

Masz już stronę internetową i zastanawiasz się, czy to była dobra inwestycja? Planujesz uruchomić stronę w najbliższej przyszłości?

W takim razie powinieneś wiedzieć jakie są najważniejsze cechy, które będą decydować o sukcesie lub porażce twojej inwestycji w stronę internetową.

Nieatrakcyjna lub źle zaprojektowana strona internetowa może wyrządzić Twojej firmie więcej szkód niż jej całkowity brak.

W tym artykule podzielimy się z Tobą pięcioma najważniejszymi aspektami dobrej strony internetowej.


Strony internetowe Leszno – HiveCluster zaprojektuje i wypromuje Twoją stronę. Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić.


Najważniejsze elementy dobrej strony internetowej

1. Wygląd
2. Treści
3. Funkcjonalność
4. Użyteczność
5. Optymalizacja (SEO)

Dobra strona internetowa musi spełniać najwyższe standardy we wszystkich wymienionych wyżej elementach.


Wygląd

Strona musi kusić swoim wyglądem, być dopracowana i profesjonalna. Pamiętaj, strona internetowa odzwierciedla twoją firmę oraz produkty i usługi, które oferujesz. Jest wizytówką twojego biznesu w internecie.

W wielu przypadkach strona internetowa może być pierwszą, a zarazem jedyną, okazją na wywarcie określonego wrażenia na potencjalnym kliencie.

To na podstawie wizyty na Twojej stronie internetowej potencjalny klient wyrobi sobie opinię o Twojej firmie i podejmie decyzję, czy skorzystać z Twoich usług.

Wpadająca w oko strona daje większe szanse na wywarcie pozytywnego wrażenia i zatrzymania odwiedzającego na stronie. Dziś każda firma, czy to duża korporacja, czy mały biznes, tworzą strony, aby zaistnieć w internecie.

Wynika to z prostej przyczyny. Zdecydowana większość ludzi szuka produktów i usług w sieci.

Nawet jeśli ktoś chce kupić później produkt w tradycyjnym sklepie, to najpierw szuka go w internecie.

Ludzie chcą dowiedzieć się:

  • gdzie mogą znaleźć daną usługę lub produkt
  • jak one wyglądają
  • ile kosztują

W takich warunkach nie lada wyzwaniem jest przykuć uwagę użytkowników sieci właśnie do naszej strony.

Jak to zrobić? Poprzez:

  • Umiejętny dobór kolorów

Właściwy dobór kolorów polega na skupieniu się na 2-3 głównych barwach. Muszą do siebie pasować i tworzyć odpowiednią aurę.

Powinny nadawać twojej firmie określony i pożądany wydźwięk. Nie stosuj wielu kolorów, ponieważ możesz w ten sposób odwracać uwagę odwiedzających od treści.

  • Łatwe w czytaniu teksty

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest czarny tekst na białym lub jasnym tle. Możesz zastosować inne połączenia Najważniejsze, aby pomiędzy kolorem czcionki, a kolorem tła zachowany był odpowiednio duży kontrast.

Stosuj czcionki, które nie sprawiają trudności podczas czytania i są w powszechnym użyciu. Wielkość czcionki dla tekstów w akapitach powinna wynosić 10-12 pkt.

  • Grafika

Grafika na stronie jest ważnym elementem, ponieważ zapewnia wizualną różnorodność.  Odpoczynek od tekstów, które z reguły męczą współczesnych internautów.

Pamiętaj jednak, aby nie stosować grafiki w nadmiarze. Elementy graficzne powinno się używać stosownie do kontekstu lub treści, którym towarzyszą. Jeżeli nie jest to strona z aktualnościami lub z listą produktów, więcej niż 3-4 zdjęcia nie będą potrzebne.

  • Wysokiej jakości zdjęcia

Prostym sposobem na zwiększenie atrakcyjności wizualnej strony jest wykorzystanie wysokiej jakości zdjęć. Wysokiej jakości zdjęcia powinny być jednym z najważniejszych elementów stron, które służą do prezentowania produktów i w sklepach online.

  • Prostota

Strona nie powinna być bardzo złożona, zagracona natłokiem grafiki i treści. Prosty wygląd pozwala użytkownikowi skupić się na głównym przekazie twojej strony. Zbyt