Projektowanie logo – wszystko co musisz wiedzieć

Potrzebujesz logo dla firmy? Powiemy Ci na co musisz zwrócić uwagę projektując logo lub zlecając projektowanie logo.

Co sprawia, że logo dla firmy uznajemy za świetne, dobre, skuteczne?

Jak zaprojektować lub na co zwracać uwagę projektując logo dla swojej firmy, marki lub produktu?

Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć na temat projektowania logo.

Podzielimy się z Tobą najważniejszymi zasadami, które musi spełniać dobry projekt logo.

Następnie szczegółowo przyjrzymy się każdemu elementowi logo: typografii, kształtowi, symbolizmowi, kolorystyce, czy też zasadom korzystania z logotypów.

Dlaczego projekt logo jest tak ważny?

Logo to pierwszy punkt styczności twojej firmy lub marki z klientami. Jeżeli ludzie poczują związek z twoją marką, będą o wiele bardziej skłonni skorzystać z twoich usług lub zakupić twoje produkty.

Projekty logotypów wymagają od grafika posiadania nie tylko umiejętności projektowania oraz kreatywności, ale także wiedzy z takich obszarów jak psychologia kolorów, czy symbolika.

Każdy grafik może stworzyć ładne logo, ale stworzenie logotypu, który będzie skutecznie oddziaływał na klientów i niósł przesłanie firmy lub marki, wymaga sporo doświadczenia oraz umiejętności.

Oczywiście projekt logo dla firmy to tylko jeden element budowania marki, ale właśnie od niego zaczyna się cały proces tworzenia identyfikacji wizualnej.

Dobry projekt logo musi spełniać kilka podstawowych warunków

Myśląc o osobie, która miała silny wpływ na twoje życie z pewnością jesteś w stanie przywołać sobie jak ona wyglądała.

Podobnie sytuacja ma się z markami, które często kupujemy. Potrafimy łatwo przypomnieć sobie logo tej marki, tylko myśląc o doświadczeniach związanych z produktem, usługą lub firmą.

Olbrzymia konkurencja sprawia, że jedynym skutecznym sposobem firmy na wyróżnienie się od rywali jest stworzenie wyrazistej marki.

Wyróżnienie się od konkurencji pozwala nam skutecznie rywalizować o klienta. Dzięki właściwej identyfikacji wizualnej możemy zadomowić się w podświadomości klienta i zdobyć jego lojalność.

Budowa marki to nie tylko identyfikacja wizualna firmy (więcej o budowaniu marki przeczytasz tutaj), ale jest ona jej głównym elementem.

W zależności od charakteru firmy, identyfikacja wizualna może obejmować: wizytówki, opakowania produktów, stroje firmowe, oklejanie samochodów, fotografię produktową, reklamy na billboardach, stronę internetową i wiele, wiele innych elementów.

Myśląc o identyfikacji wizualnej – a przede wszystkim o logo, jako o punkcie wyjściowym – musimy mieć świadomość, że ludzie patrząc na coś najpierw widzą kształt i kolor. Dopiero gdy te dwa elementy wydadzą się nam interesujące, zdecydujemy się coś przeczytać.

Naszym zdaniem jako grafików jest wydobycie istoty marki i oddanie jej w kształcie i kolorze logotypu w taki sposób, aby wywierał on jak największy efekt na klientach.

Odpowiedni projekt logo poparty dobrym produktem może stać się jednym z najcenniejszych aktywów firmy.

Świetnym przykładem jest tutaj choćby logo Nike, ludzik Michelin, czy też złote łuki McDonald’s.