Obecność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to jedna z najszybciej rozwijających branż na świecie. Dodatkowo w ciągu najbliższych pięciu lat przewiduje się, że rynek ten będzie rocznie wzrastał o 25%. Właśnie dlatego posiadanie profilu w mediach społecznościowych to konieczność.

Istnieje kilka mediów społecznościowych, które zasługują na szczególną uwagę. To, w których warto być obecnym zależy od wielu czynników, na przykład branży.

Jeśli zastanawiasz się, jak w dobie aktualnego kryzysu prowadzić swoje media społecznościowe, to zajrzyj do tego artykułu. Czytaj dalej, aby poznać najważniejsze korzyści z posiadania social media.

Największą i najbardziej wpływową siecią społecznościową na świecie jest Facebook. Ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, małą firmę, czy jesteś na liście 100 największych firm w Polsce Forbesa, musisz być na Facebooku i wchodzić w interakcje z odbiorcami twojej marki.

Twitter jest mniej popularny w Polsce. Tym bardziej na lokalnym rynku, na przykład w Lesznie. Serwis ma 255 milionów aktywnych użytkowników w każdym miesiącu.

Instagram to platforma zdjęciowa, na której użytkownicy publikują, udostępniają i wchodzą w interakcję z innymi poprzez grafikę.

LinkedIn to prężnie rozwijająca się sieć o charakterze zawodowym. To miejsce, w którym każdy profesjonalista powinien posiadać swój profil.

Google Moja Firma, Youtube, Pinterest i różne inne serwisy branżowe także są godne uwagi. Jest jeszcze Snapchat, czy TikTok.

social media twitter facebook instagram youtube

Strategia działania w social media

Obecność w mediach społecznościowych bez dobrze przemyślanej strategii i planu może przynieść wiele szkód. Czasami więcej niż obecność bez żadnego pomysłu lub jej całkowity brak.

Strategiczne marketingowe podejście do obecności w social media to skupienie się na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych, potrzebnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania określonej grupy odbiorców.

Musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć poprzez obecność w social mediach.

  • Zwiększyć świadomość swojej marki wśród odbiorców?
  • Prezentować im produkty lub usługi?
  • Utrzymać lojalność stałych klientów?

Nie korzystaj z niepotrzebnych mediów społecznościowych. To, że Twitter ma miliony użytkowników wcale nie znaczy, że musisz mieć tam konto. Skup się na tych mediach, które najbardziej zbliżą cię do odbiorców.