Tworzenie strony internetowej
W przypadku małej firmy, strona internetowa zajmuje kluczowe miejsce w prowadzonych działaniach marketingowych. Ma wielkie znaczenie w całym procesie budowania marki. Ludzie odwiedzają twoją stronę internetową w konkretnym celu. Powinno ci zależeć na tym, aby strona dawała odpowiedzi na ich pytania oraz była kanałem sprzedaży twoich produktów lub usług.
Jeżeli źle podejdziesz do tworzenia strony internetowej, to zupełnie jakbyś wyrzucił pieniądze do kosza. Źle zrobiona strona oznacza dodatkowy koszt związany z nowym projektem. Dodatkowo zanim to zrozumiesz, każdego dnia będziesz tracić dochód, który mogłaby przynosić właściwie stworzona strona.
Poniżej dzielimy się 6 najczęściej popełnianymi błędami przy tworzeniu strony internetowej przez małe firmy.
Pośpiech sprawia, że nie rozumiesz swojego rynku docelowego
Zamiast tworzyć stronę internetową szybko, musisz najpierw określić swoją grupę docelową na rynku, na którym działasz. Tworzenie strony internetowej ma sens tylko w oparciu o analizę grupy docelowej.
Najprostsze przykłady pomogą ci to zrozumieć. Powiedzmy, że świadczysz usługi dla osób starszych. Być może warto pomyśleć o użyciu większego fonta niż standardowo? A jeżeli sprzedajesz produkty dla osób młodych, to powinieneś skupić się przede wszystkim na tym, aby strona dobrze działała na telefonach.
Musisz także określić, gdzie powinni udać się użytkownicy, gdy już wejdą na twoją stronę. Jeśli znasz swój rynek, znasz odpowiedź na to pytanie.
Zbyt dużo dzieje się na stronie
Nasza firma, HiveCluster zajmuje się marketingiem, reklamą i tworzeniem stron internetowych. Wiemy, że skuteczność w internecie nie leży po stronie skomplikowanej szaty graficznej. Liczy się umiejętność promocji strony w sieci, pozycjonowanie. Wygląd strony ma nie tylko przyciągać, ma sprawiać, że odwiedzający znajdzie się na stronie, na której chcesz. Na przykład tej, na której sprzedajesz konkretny produkt lub usługę.
Krzykliwe strony internetowe nie wyglądają dobrze na telefonach. Pamiętaj o tym zwłaszcza teraz, gdy coraz więcej osób korzysta z internetu w telefonach.
Pamiętaj, że gdy dana osoba wchodzi na twoją stronę, ona wie, co chciałaby na niej znaleźć. Jeśli w ciągu kilku sekund nie znajdzie tego, czego szukała, opuści twoją stronę.
Brak wezwania do działania
Co chcesz, aby użytkownik zrobił po tym, gdy wejdzie na twoją stronę? Chcesz, aby kupił twój produkt? Skontaktował się z tobą? Zapisał się na newsletter? Musisz powiedzieć odwiedzającym, co mają dalej zrobić i kiedy – najlepiej teraz, od razu. Treści na twojej stronie powinny odpowiadać na pytanie, jakie zadała sobie dana osoba, które wpisała je w wyszukiwarkę. Strona musi mieć przycisk wezwania do działania, aby odpowiednio pokierować odwiedzającego.
Płacenie za mało, albo za dużo
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak często kontaktują się z nami firmy, które zamówiły wcześniej stronę internetową za małe pieniądze. Powierzyły prace nad stroną osobie bez wiedzy, doświadczenia, znajomości rynku i skończyły z beznadziejnym produktem.
Z drugiej strony często małe firmy potrafią zachłysnąć się dużymi agencjami, które współpracują z dużymi markami. Niestety duże agencje te traktują małe firmy przedmiotowo i jak łatwe źródło dochodu.
Tworzenie strony internetowej to inwestycja, jak każda inna. Tworząc stronę porównaj ofertę kilku firm. Kieruj się kryterium jakości do ceny. Odpowiedz sobie na pytanie, czy dana oferta gwarantuje mi, że otrzymam stronę, która będzie skuteczna?
Przestarzałe treści, brak aktualizacji
Klienci spodziewają się, że na stronie znajdą aktualne informacje o twojej firmie oraz produktach lub usługach. Jeżeli te dane nie są aktualne, klient może pomyśleć, że już nie istniejesz lub jesteś milion lat za konkurencją.
Treści na stronie muszą odpowiadać na pytania klientów. Muszą być także aktualizowane, aby strona żyła. Jeżeli masz bloga (a powinieneś mieć – dowiedz się dlaczego), aktualizuj go raz w tygodniu. To minimum. Przyciągniesz w ten sposób więcej ruchu na stronę.
Tworzenie strony internetowej na własną rękę.
Strona internetowa to najczęściej pierwszy punkt styczności klienta z twoją firmą. Jeżeli nie jesteś web designerem, czy naprawdę uważasz, że możesz stworzyć coś dobrego? Pamiętaj, że pierwsze wrażenie ma znaczenie. Nie trać klientów przez źle zaprojektowaną stronę internetową.