Co to jest Google Analytics?

Google Analytics to całkowicie darmowe narzędzie, które dostarcza ci niezwykle cennych informacji. Korzysta z niego każdy świadomy właściciel firmowej strony www. Niektórzy marketingowcy korzystają praktycznie tylko z Google Analytics w celu mierzenia skuteczności prowadzonych działań.

Niestety dla osób, które nie siedzą wystarczająco długo w świecie internetu i marketingu internetowego, narzędzie to może być skomplikowane w obsłudze.

Wynika to przede wszystkim z tego, że Google Analytics dostarcza tak dużo informacji, że przy pierwszym kontakcie z tym narzędziem, można poczuć się przytłoczonym.

Poszukiwanie i analiza tych informacji może być dla wielu drogą przez mękę. Dlatego warto wiedzieć gdzie szukać tych najważniejszych.

Korzystam z Google Analytics od 10 lat i dość dobrze wiem, gdzie szukać tego, co najważniejsze.

Dane demograficzne

Dane demograficzne, które gromadzi Google Analytics, pomogą ci w pełni zoptymalizować działania marketingowe.

Google Analytics pozwala ci sprawdzić użytkowników odwiedzających twoją stronę pod kątem kategorii wiekowych oraz płci.

Możesz sprawdzić z jakich krajów, czy miast pochodzą odwiedzający twoją stronę.

Choć te informacje wydają się bardzo podstawowe, to jest to wiedza niezbędna do poprawnego kierowania działań marketingowych.

Słowa kluczowe

Choć można korzystać z wielu narzędzi do znajdowania słów kluczowych, to życie pisze najlepszy scenariusz.

Możesz optymalizować pozycjonowanie w ten sposób, aby być widocznym na określone słowa kluczowe. Tymczasem Google Analytics może ci pokazać, że twoja firmowa strona www radzi sobie lepiej na zupełnie inne hasła.

Pozycjonowanie to proces, który potrafi zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych ekspertów od SEO.

Znalezienie słów kluczowych, które dostarczają największy ruch na stronę może pomóc w optymalizacji treści na stronie. Pozwoli to na lepsze pozycjonowanie i zwiększenie współczynnika konwersji.

Jeśli zrozumiesz co ludzie wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć twoją stronę, możesz wykorzystać te informacje. Do czego? Do przyciągnięcia jeszcze większej liczby odwiedzających.

Źródło ruchu

Każdy właściciel strony firmowej powinien wiedzieć skąd przychodzą odwiedzający jego witrynę.

Warto wiedzieć, czy ktoś znalazł naszą stronę po wpisie na blogu, reklamie w Google lub na przykład trafił na nią z Facebooka.

Jak wykorzystać tą wiedzę? O tym napiszemy w kolejnym artykule.