Zgodnie z obietnicą kontynuujemy wpis z poprzedniego tygodnia. Jeśli nie czytałeś tego wpisu, zapraszamy do lektury.

Dlaczego warto wiedzieć, skąd na naszą stronę trafiają odwiedzający? Powiedzmy, że na popularnym blogu opublikowany został artykuł, który zawierał opis oferowanych przez ciebie produktów. Wiele osób, które trafiło na twoją stronę z tego bloga, kupuje twoje produkty.

W takiej sytuacji dysponujesz wiedzą, że czytelnicy tego bloga są dobrze dobraną grupą docelową dla twojej strony. Możesz kierować do nich swoje działania reklamowe lub na przykład rozważyć kolejną reklamę na tym blogu.

Wiedza o źródłach wejść użytkowników na twoją stronę, będzie bardzo pomocna w ulepszaniu twoich działań marketingowych.

Bounce rate

Zrozumienie pojęcia bounce rate (współczynnika odrzuceń), a dokładniej jego wysokiego poziomu jest bardzo istotne dla twojej działalności. Nie będziemy wchodzić w szczegóły, najważniejsze, abyś wiedział, że im wyższy współczynnik odrzuceń, tym gorsze wyniki będzie notować twoja strona.

Dzięki Google Analytics możesz zrozumieć, dlaczego ten współczynnik jest wysoki.

W tym celu należy sprawdzić listę najpopularniejszych podstron serwisu i odpowiadający im współczynnik odrzuceń. Jeżeli masz podstrony, które charakteryzują się dużym ruchem i mają jednocześnie wysoki współczynnik odrzuceń, masz problem ze swoją stroną.

W największym skrócie, jeśli dużo osób wchodzi na podstronę i szybko ją opuszcza, oznacza to, że nie znajdują na tej stronie tego, czego szukali.

Aby to zmienić musisz przeanalizować treści i układ na tych stronach. Być może nie ma tam ważnych informacji dla klientów lub strona jest nieczytelna i nieintuicyjna.

W takiej sytuacji warto co jakiś czas zmieniać treść i sprawdzać, czy wprowadzone zmiany przyniosły pożądany efekt.

Segmenty

Google Analytics pozwala dzielić odwiedzających twoją stronę według różnych kryteriów, które pomogą ci ulepszyć działania marketingowe.

Na przykład jeśli twoją stronę odwiedza wiele osób z konkretnego miasta, możesz wykorzystać tą wiedzę do przeprowadzenia kampanii reklamowej właśnie w tym mieście.

Dzięki użyciu odpowiednich ustawień w segmentach możesz filtrować użytkowników według różnych kryteriów, nie tylko lokalizacji, ale także wieku, czy płci.

Następnie możesz wykorzystać tą wiedzę do lepszego dopasowania swoich działań marketingowych.

Podsumowanie

Google Analytics to rewelacyjne narzędzie, które daje ci możliwość głębokiej analizy ruchu na stronie. Znajdziesz tam praktycznie wszystkie informacje o swoich odwiedzających, jakie jesteś w stanie sobie wyobrazić. Najważniejsze jednak, że jest całkowicie darmowe.

Opanowanie tego narzędzia może zająć sporo czasu, ale z pewnością warto go poświęcić.

Jeżeli jednak jesteś osobą, która nie czuje się dobrze podczas korzystania z takich narzędzi, zawsze możesz skontaktować się ze mną. Mam ponad 10 lat doświadczenia w pracy z Google Analytics i z pewnością będę w stanie ci pomóc.