Pozycjonowanie stron internetowych stało się nieodłączną częścią działań marketingowych każdej firmy, która posiada stronę internetową.

Google dysponuje treścią na każdy temat. Dlaczego więc miałoby wyświetlać twoją stronę jako pierwszą?

Na każde wpisane w wyszukiwarkę słowo lub frazę Google może wyświetlić setki, dziesiątki, tysiące stron.

Tylko poprzez pozycjonowanie stron internetowych można zachęcić Google do wyświetlania własnej strony wyżej od konkurencji.

Największym problemem z pozycjonowaniem strony internetowej jest to, że na efekty pozycjonowania trzeba długo czekać.

Powszechna jest opinia, że potrzeba od pół roku do roku, aby odnotować pierwsze rezultaty pozycjonowania. Czasami w niektórych przypadkach efekt przychodzi nawet po paru latach.

Prawda leży pośrodku.

Bez dwóch zdań: pozycjonowanie to proces długi. Kilka miesięcy nie wystarczy. W momencie w którym przestaniesz dbać o pozycjonowanie, Google przestanie interesować się twoją stroną.

Nie oznacza to jednak, że nie można uzyskać pewnych efektów szybciej.

Na pewno nie będziesz pierwszy na wybrane słowa kluczowe, nie będziesz mieć najlepszych pozycji, ale w ciągu 3 miesięcy można spodziewać się pierwszych efektów pracy.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Przede wszystkim pamiętaj, że pozycjonowanie nie polega tylko na publikowaniu tekstów i zdobywaniu linków.

Oczywiście, teksty, które publikujesz muszą być odpowiednio długie. Statystycznie strona, która wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania ma ponad 1800 słów.

Konieczne jest także zdobycie linków prowadzących do naszej strony.

Jednak sam tekst i linki nie wystarczą do zdobycia wysokiej pozycji w Google.

Nie zapominajmy, że treści i linki zwrotne to tylko dwa z ponad 200 czynników, które Google bierze pod uwagę.

Kontrolowanie wszystkich tych czynników jest nierealne. Nawet dla najlepszych agencji SEO.

Dobrych wyników z pozycjonowania na pewno nie da się uzyskać w mniej niż rok.

Dlatego warto zastosować kilka rozwiązań, które pomogą uzyskać szybszy efekt.

Pozycjonowanie stron internetowych w kilku krokach

Po pierwsze, warto osadzić linki do najbardziej popularnych wpisów w bocznym menu.

Po miesiącu zauważysz, że wpisy te będą wyżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli dopiero tworzysz stronę, musisz poczekać. Google w ogóle musi zacząć znajdować twoją stronę.

Po drugie, poszerzaj i ulepszaj najpopularniejsze treści.

W tym celu w narzędziu Google Search Console trzeba sprawdzić, na jakie słowa kluczowe nasze strony wyświetlają się w wynikach wyszukiwania.

Później sprawdzamy jaka strona wyświetla się na najbardziej popularne słowo kluczowe.

Następnie przy użyciu dowolnego narzędzia do planowania słów kluczowych wyszukujemy propozycje dodatkowych słów kluczowych w oparciu o podane.

Poszerzając swoją treść o tematy związane z dodatkowymi słowami kluczowymi sprawisz, że po dwóch miesiącach zwiększy się ruch na danej stronie.

Nie chodzi tutaj po prostu o wpisanie słów kluczowych do tekstu, a o dodanie wartościowej treści zbudowanej wokół słowa kluczowego.

Sposób ten można zastosować wówczas, gdy nasze strony pozycjonują się na tyle wysoko, że mają organiczny ruch.

Pozycjonowanie stron leszno – Agencja HiveCluster oferuje pozycjonowanie stron www leszno. Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić.

Po trzecie: rozszerzaj się stopniowo. Nie próbuj pozycjonować się od razu na trudne słowa, które są silnie oblegane. Będzie o wiele trudniej.

Rozpocznij od drugorzędnych fraz, słów pobocznych, dłuższych fraz, bardziej szczegółowych. Z czasem, wraz z rozwojem strony, o wiele łatwiej będzie ci pozycjonować się na bardziej konkurencyjne słowa.

Po czwarte: marka to klucz do sukcesu.

Im więcej osób będzie szukać nazwy twojej marki w Google, tym wyżej będzie pozycjonowana.

Budowanie marki to proces długoterminowy. Im więcej razy dana osoba zobaczy twoją markę, tym łatwiej ją zapamięta.

Dlatego tak ważne jest, aby potencjalny klient na każdej płaszczyźnie trafiał na spójny przekaz. Ważne jest także to, aby być obecnym w wielu źródłach.

Popracuj nad współczynnikiem klikalności treści.

Google działa w taki sposób, że na wyższej pozycji umieszcza te strony, w które ludzie chętniej klikają.

Jeżeli na dane słowo kluczowe wpisane 100 razy w wyszukiwarkę wszyscy użytkownicy klikną w drugi link, Google przeniesie go na pierwszą pozycję.

Współczynnik klikalności możesz poprawić analizując swoje treści oraz treści konkurencji na to samo słowo kluczowe.

Zobacz co sprawia, że ludzie klikają częściej w stronę konkurencji. Zrób to lepiej.

Poprawianie współczynnika klikalności jest bardzo skuteczną metodą pozycjonowania stron internetowych. Poprawiając swoje treści, pisząc je w ten sposób, aby odpowiadały na potrzeby odwiedzającego, wpływasz na jej pozycjonowanie.

Sprawdzaj i aktualizuj treści na stronie

Płatne reklamowanie się w Google i na Facebooku ma jedną wspólną cechę z pozycjonowaniem. Z chwilą gdy przestaniesz wyświetlać reklamy lub pozycjonować swoją stronę, spada ilość odwiedzin i w efekcie jej pozycja w Google.

W przypadku rezygnacji z reklam, ilość odwiedzin spada momentalnie do poziomu sprzed rozpoczęcia kampanii.

Zaprzestanie pozycjonowania spowoduje powolny spadek ilości odwiedzin na stronie.

Aktualizując stare treści utrzymujesz ruch na stronie, a jednocześnie generujesz nowy ruch.

Google woli wyświetlać nowsze treści, skoro ma ich tak dużo do wyboru. Aktualizując stare treści dbasz o ich poprawność i przydatność dla użytkownika.

Czasami wystarczy dodanie trzech, czterech zdań, usunięcie niedziałającego linka, czy wstawienie infografiki.

Podsumowanie

Pamiętaj, że nie da się wypozycjonować strony w miesiąc.

Potraktuj pozycjonowanie stron internetowych na poważnie, jeśli chcesz, aby twoja strona internetowa generowała ruch, czyli zapytania od klientów.

Jeżeli chcesz szybkich wyników zgłoś się do dużej agencji SEO. Przygotuj gruby portfel. Upewnij się, że nie stosują zasad sprzeczynch z wytycznymi Google.

Skup się na odpowiednim zarządzaniu treścią na stronie, obecnością na wielu płaszczyznach (media społecznościowe), spójnym przekazie marki, a w dłuższej perspektywie czasu twoja strona może stać się świetnym kanałem sprzedażowym.


Pozycjonowanie stron leszno – Agencja HiveCluster oferuje pozycjonowanie stron www leszno. Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić.