White Hat SEO vs Black Hat SEO

SEO to podstawowy sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Pozycjonowanie strony to proces skomplikowany. Przynosi pożądane efekty tylko w zakresie długoterminowym.

Każda osoba, która prowadzi firmę, z pewnością spotkała się z propozycją pozycjonowania. Na przykład wysłaną na maila. Oferta brzmiała prawdopodobnie tak. Za określoną kwotę nasza strona znajdzie się na pierwszym miejscu w Google na wybrane słowa kluczowe.

Niektóre tego typu propozycje dodatkowo oferują nam płatność dopiero w przypadku osiągnięcia zakładanego celu. Brzmi pięknie? Ale czy to może być prawda?

Jeśli ta sama oferta skusiła dwie różne firmy walczące na tym samym rynku o tego samego klienta to… Obydwie będą jednocześnie na pierwszym miejscu w Google? Oczywiście, że nie. To niemożliwe.

Tego typu oferty na pozycjonowanie strony opierają się głównie o metody znane jako black hat SEO (pozycjonowanie w czarnym kapeluszu). Mogą one wyrządzić stronie więcej szkód, niż korzyści. Dodatkowo za pieniądze właściciela.

Pozycjonowanie strony znane jako white hat SEO (pozycjonowanie w białym kapeluszu) to z kolei strategia, która jest zgodna z wytycznymi Google. Przede wszystkim w zakresie jakości treści na stronie.

Złe pozycjonowanie Black hat SEO Czarne pozycjonowanie

Co to jest black hat SEO?

Czarne pozycjonowanie prowadzi nas na grząski grunt. Wiąże się ze stosowaniem technik, które polegają na łamaniu zasad, w celu uzyskania wyższej pozycji. Wśród technik black hat SEO są na przykład:

Stosowanie nie powiązanych słów kluczowych: dodawanie słów kluczowych, które nie mają powiązania z treścią, to powiewanie czerwoną płachtą na algorytm wyszukiwarek. Takie działanie jest to bardzo nienaturalne.

Powiedzmy, że pozycjonujemy stronę poświęconą prowadzonej w Lesznie kawiarni. Wpisanie na stronie treści: “Magda Gessler wybierałaby się do naszej kawiarni w Lesznie, gdyby tutaj zamieszkała” idealnie pozycjonuje nas jako kawiarnia w Lesznie, ale nie ma nic wspólnego z naszym produktem lub usługą. Mało tego, wykorzystuje popularne słowo kluczowe, aby fałszywie zwabić wyszukiwarki na naszą stronę. To praktyka niedopuszczalna.

Automatyzacja treści (zarówno w tekstach, jak i w komentarzach): Komentarz zostawiony przez bota jest widoczny od razu. Nawet jeśli zawiera słowa kluczowe, które pomogą stronie pozycjonować się wyżej, to jest wygenerowany automatycznie i nie ma żadnej wartości dla czytelnika. Wyszukiwarki wyłapują takie zachowania.

Doorway page: strona internetowa utworzona dla podbicia rankingu w wyszukiwarkach internetowych za pomocą pewnych popularnych fraz, a przekierowująca na inną stronę.

Maskowanie: to technika optymalizacji rankingu stron internetowych, w której zawartość prezentowana wyszukiwarce internetowej jest odmienna od zawartości prezentowanej czytelnikom.

Niewidzialny tekst lub linki: to kolejna popularna metoda black hat SEO, która polega na ukrywaniu w treściach na stronie tekstów lub linków w celu podbicia rankingu. Można to osiągnąć np. poprzez dodawanie tekstu białą czcionką na białym tle, ustawieniu rozmiaru czcionki na zero, czy np ukrywaniu linka w myślniku.

Kary od Google

Wszystkie powyżej opisane metody należą do czarnego pozycjonowania. Stosowanie ich jest bardzo ryzykowne i zazwyczaj wcześniej, czy później jest wykrywane przez Google.

W takiej sytuacji przeglądarka może nałożyć na naszą stronę filtr lub blokadę. Oznacza to, że strona może zostać usunięta z Google lub nie będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania na określone frazy.

Dobre pozycjonowanie White hat SEO Białe pozycjonowanie

White hat SEO – dlaczego opłaca się pozycjonować w białym kapeluszu

Najlepsze marki decydują się na pozycjonowanie w białym kapeluszu. Strategia ta sprawia, że strona staje się bardziej widoczna zgodnie z wytycznymi Google. Jej klucz to wysokiej jakości treści oraz organiczna rozbudowa profilu linków.

Oto kilka metod pozycjonowania white hat SEO:

Wysokiej jakości treści: tworzenie wartościowych treści dla grupy docelowej buduje pozycję marki oraz jest korzystne dla pozyskiwania organicznych linków. Te dwa czynniki są z kolei kluczowe w zwiększaniu ruchu na stronie. Treści na stronie muszą być oryginalne, tematyczne oraz interesujące.  

Umiejętne wyszukiwanie i używanie słów kluczowych: Strona powinna korzystać z odpowiednio dobranego zestawu słów kluczowych. Istnieje wiele metod, aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe. Najprostsza to sprawdzenie słów, które wydaje ci się, że ludzie wpisują, aby znaleźć twój produkt lub usługę. Istnieją także specjalne narzędzia, jak choćby planer słów kluczowych Google Ads.

Miej na uwadze, że pojedyncze słowa najczęściej nie są najlepszym rozwiązaniem. Kilkuwyrazowe frazy mogą bardziej dokładnie opisywać twój produkt lub usługę. W ten sposób bardziej efektywnie wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Inne metody na dobre pozycjonowanie strony

Tematyczne linki zwrotne: Google lubi strony, do których prowadzi duża ilość linków, ponieważ jest to sygnał, że strona jest godna zaufania. Jeżeli inne strony linkują do twojej strony, oznacza to, że masz wartościowe treści, co wpływa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Musisz mieć na uwadze, że istnieją dobre linki oraz złe linki. Dobre linki pochodzą z wartościowych stron, które są powiązane z naszym serwisem tematycznie. Złe linki pochodzą z farm linków oraz innych stron przesyconych bezwartościowymi treściami.

Wewnętrzne linki: ważne jest także umiejętne linkowanie do treści w obrębie własnej strony internetowej. Nie możemy przeładować danego artykułu linkami do innych wpisów. Około trzech linków na wpis powinno wystarczyć.

Meta tytuły i opisy: meta tytuły oraz opisy to pierwsze zdania, z którymi spotyka się odwiedzający twoją stronę. Meta tytuły oraz opisy powinny być pisane nie tylko pod wyszukiwarki internetowe, ale także pod czytelników. Nie powinny być przeładowane słowami kluczowymi.

dobre seo vs złe seo

Podsumowanie

Zajmowanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach wymaga czasu i pracy. Google wynagradza długoterminowe podejście do SEO.

Czarne pozycjonowanie strony może przynieść szybkie rezultaty, ale stosowanie tych technik może być opłakane w skutkach. Kary, które może nałożyć na naszą stronę Google, potrafią zniweczyć wszystkie podjęte działania pozycjonerskie.

Codziennie każdy z nas słyszy od kogoś lub sam mówi komuś, sprawdź to w Google. Dlatego nie można sobie pozwolić na to, aby nasza strona dostała bana od wyszukiwarki.

Białe pozycjonowanie wymaga czasu i sporych nakładów, ale jego efekty są długofalowe i nie wiążą się z ryzykiem kar od Google.

Agencja interaktywna HiveCluster oferuje usługę pozycjonowanie strony Leszno w oparciu o white hat SEO. Skontaktuj się z nami i przekonaj się co możemy dla ciebie zrobić.