Pozycjonowanie strony firmy

Pozycjonowanie strony firmy to konieczność, ponieważ konkurencja pomiędzy stronami internetowymi o ruch i potencjalnych klientów jest ogromna. W końcu każdy świadomy przedsiębiorca posiada stronę internetową firmy.

W dzisiejszych czasach funkcjonowanie firmy bez strony www wydaje się wręcz nierealne. Z każdym rokiem zwiększa się ilość konsumentów, którzy wyszukują produktów i usług właśnie w sieci. A w dobie pandemii, wzrost sprzedaży w internecie osiągnął rekordowe poziomy.

Niestety nawet najładniejsza strona internetowa firmy nie gwarantuje, że odwiedzą ją potencjalni klienci. Na każde zapytanie wpisywane w wyszukiwarkę, Google dysponuje tysiącami stron do wyświetlenia. Dlaczego więc nasza strona miałaby być na pierwszym miejscu?

Jedynym sposobem na to, aby nasza strona firmowa znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest pozycjonowanie strony firmy. W tym wpisie nie będziemy zajmować się wyjaśnianiem na czym polega pozycjonowanie. O tym możesz przeczytać tutaj.

Skupimy się na tym, aby wyjaśnić dlaczego warto zlecić usługę pozycjonowania strony www właśnie nam. Pokażemy Ci przykład naszego klienta, dla którego wypozycjonowaliśmy stronę firmy i ciągle utrzymujemy ją na wysokich miejscach.

Diabeł tkwi w szczegółach

Na rynku istnieje wiele firm, które oferują SEO. Niestety większość z nich świadczy bardzo niskiej jakości usługi. O ile w ogóle je świadczy. Spotkaliśmy się już bowiem nie raz z sytuacją, w której firma płaciła potężne pieniądze za pozycjonowanie strony firmy, a agencja SEO nie robiła nic, aby poprawić pozycję strony.

Wiele firm SEO posiada doskonałe umiejętności marketingowe. Opowiada o pozycjonowaniu pięknym językiem, ale w praktyce nie wie na czym polega pozycjonowanie.

Zapytajcie państwo w swojej firmie pozycjonerskiej jak często Google uaktualnia algorytm, który decyduje o wynikach wyszukiwania.

Większość tych firm nie wie, że Google aktualizuje algorytm co najmniej raz dziennie! Nie są to na tyle znaczące zmiany, aby zdecydowanie zmienić pozycję naszej strony, nie mniej jednak w tej branży konieczne jest ciągłe trzymanie ręki na pulsie. Warto także wiedzieć, że znaczące zmiany algorytmu mają miejsce kilka razy w roku.

W HiveCluster na bieżąco śledzimy informacje przekazywane od Google i adaptujemy się do zmian. Korzystając z naszych usług masz pewność, że stosujemy najwyższe standardy pozycjonowania zgodne z wytycznymi Google.

fallback image hive cluster

Odwróć się na pięcie

Rozmawiając z potencjalnymi klientami nie raz przekonaliśmy się, że wiele firm zajmujących się SEO w dalszym ciągu rozlicza się “za wynik”. Nie pobiera opłaty od klienta dopóki strona nie znajdzie się na określonej pozycji.

Tymczasem nawet Google przyznaje, że samo nie jest w stanie precyzyjnie określić, na której pozycji w wynikach wyszukiwania pojawia się dana strona!

W lutym ubiegłego roku Google ogłosiło, że dla reklam płatnych za pośrednictwem usługi Google Ads nie będzie podawać średniej pozycji w wynikach wyszukiwania. Google zrezygnowało z tej opcji ponieważ nie jest w stanie rzetelnie obliczyć pozycji.

Jak świadczy to o firmie zajmującej się pozycjonowaniem, skoro nawet Google nie robi tego dla linków sponsorowanych, na których zarabia…

Jeżeli jakaś firma SEO obiecuje Ci zajęcie określonego miejsca w wynikach wyszukiwania, to albo będzie stosować niedozwolone przez Google metody, albo zwyczajnie naciąga cię na pieniądze.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie strony firmy nam? Studium przypadku

Na przykładzie naszego klienta, Hotelu & Restauracji Antonińska, chcielibyśmy pokazać Wam, że pozycjonowanie strony firmy nawet w tak małym mieście jak Leszno może mieć sens. Przygotowując audyt strony dla Hotelu & Restauracji Antonińska określiliśmy aktualną pozycję strony na tle konkurencji, słowa kluczowe, które generują największy ruch i określiliśmy sobie cele, jakie chcemy osiągnąć po 6 miesiącach.

Po półrocznej współpracy strona Hotelu i Restauracji Antonińska objęła pozycję lidera na lokalnym rynku wyszukiwań na większość założonych słów kluczowych. Przez cały 2020 rok (styczeń – grudzień) liczba wejść na stronę antoninska.com.pl na tle konkurencji kształtowała się w następujący sposób:

wykres ruchu na stronie vs konkurencja

Zaledwie w dwóch miesiącach roku 2020 (czerwiec oraz październik) hotel Akwawit zanotował średnio miesięcznie więcej wejść. Jednym z możliwych wyjaśnień tak dobrego wyniku strony hotelu Akwawit może być to, że w czerwcu „gruchnęły” w mediach dwie informacje o Akwawicie – na początku miesiąca, że firma ma problemy z wypłacaniem wynagrodzeń (Elka.pl, 2 czerwca 2020 – „Pracownicy CKiR Akwawit skarżą się, że już od kilku miesięcy nie otrzymują wynagrodzenia. Większość zwolniła się z pracy, część przebywa na zwolnieniach lekarskich.” Więcej tutaj., a pod koniec miesiąca, że miasto wraca do rozmów o zakupie basenu (Elka.pl, 25 czerwca 2020 – „Samorząd Leszna wrócił do tematu propozycji przejęcia pływalni Akwawit.” Więcej tutaj.). Z kolei w październiku w mediach pojawiły się materiały o tym, czy warto kupować i remontować basen (więcej przeczytasz tutaj oraz tutaj). Mogło to wpłynąć na wzrost wyszukiwania Akwawitu.

ilość wejść na stronę Antonińskiej na tle konkurencji w okresie styczeń - grudzień 2020 na podstawie Ubersuggest

W większość miesięcy ubiegłego roku strona antoninska.com.pl uzyskiwała więcej wejść niż wszystkie pozostałe strony konkurencji łącznie.

Naturalnie to tylko dane szacunkowe, a jeśli porównamy je do danych z Google Analytics, to wynika, że mamy miesięcznie więcej wejść niż wskazuje narzędzie zewnętrzne.

wejścia na stronę Antonińskiej z narzędzia zewnętrznego i z Google Analytics

No dobrze, ale czy to dobre wyniki?

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę, strona antoninska.com.pl na najważniejsze hasła związane z usługami hotelarskimi nie znajdowała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na hasła związane z restauracją w połowie pierwszej strony, za lokalną konkurencją. Z kolei na hasła powiązane ze spa, strony Antonińskiej nie było nawet w pierwszej 100 wyników wyszukiwania w Google. Oto jak przedstawiała się pozycja strony antoninska.com.pl w maju 2019 roku na tle konkurencji.

wyniki strony Antonińskiej w maju 2019 roku

Po półrocznej współpracy strona Hotelu i Restauracji Antonińska wyprzedziła wszystkie strony konkurencji na główne hasła, przejmując ich ruch i spychając na niższe pozycje w Google. Przegrywamy jedynie na niektóre hasła z gigantami rynku, takimi jak Booking, TripAdvisor, czy Trivago. Rywalizacja z tak wielkimi korporacjami nie ma najmniejszego sensu i jest praktycznie nie do wygrania. Dzięki ciągłości działań, sytuacja ta utrzymała się przez cały 2020 rok.

Bardzo czytelnie osiągnięte rezultaty można zobaczyć na poniższym zestawieniu założonych celów i osiągniętych wyników.

Zestawienie założonych celów i osiągniętych wyników

Pozycjonowanie strony firmy – jak się do tego zabrać?

Dzięki przeprowadzeniu analizy sytuacji, wyszukaniu właściwych słów kluczowych, które generują najwięcej ruchu organicznego, a więc bezpłatnego i wdrożeniu odpowiednich działań SEO można już w pół roku zdobyć największy udział w wynikach wyszukiwania na lokalnym rynku.

Pozycjonowanie strony firmowej nawet w tak małym mieście jak Leszno może mieć sens. Trzeba do tematu podejść analitycznie. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić na jakie słowa kluczowe można się pozycjonować. Na jaki potencjalnie ruch można liczyć. Następnie założyć cel. I tu Was być może zdziwię. Tym celem wcale nie jest osiągnięcie określonych pozycji na jakieś kilka wybranych słów kluczowych.

Celem powinno być zwiększenie wartościowego ruchu na stronie za pomocą osiągnięcia jak najwyższych pozycji na jak największą liczbę słów kluczowych :) Dobrze obrać sobie jednak kilka najważniejszych dla nas fraz, których kontrola jest dobrym wskaźnikiem postępów na drodze do celu.

Wraz ze wzrostem ruchu na stronie, musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ten ruch przekłada się na wzrost sprzedaży. Mówiąc językiem marketerów i pozycjonerów, czy ruch na stronie konwertuje.

Jeśli prowadzone działania pozycjonowanie strony firmy przekładają się na wzrost sprzedaży na stronie, a sprzedaż przewyższa koszt pozycjonowania, to z pewnością warto postawić na ten sposób pozyskiwania nowych klientów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie strony firmy to skomplikowany proces, który wymaga od firmy SEO sporej wiedzy i umiejętności.

Google kieruje się ponad 200 czynnikami określając na jakiej pozycji wyświetli się dana strona w wynikach wyszukiwania. Niestety nie dzieli się wszystkimi informacjami z nami, dlatego SEO wymaga także eksperymentowania, w celu sprawdzenia jakie techniki SEO są skuteczne.

Aby osiągnąć jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania potrzebny jest czas i sporo pracy.

Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym pozycjonowaniu strony firmy, skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy dla Ciebie zrobić.