Na naszym blogu znajdziesz kilka artykułów na temat brandingu. Budowanie marki to proces długotrwały, ale zarazem najskuteczniejsza forma rozwoju firmy. Jeśli musielibyśmy podać esencję brandingu w jednym zdaniu, to jest to sprawienie, aby odbiorcy czuli więź z twoją firmą, usługą lub produktem. Idealnie, aby twoja marka kojarzyła się odbiorcom z daną usługą lub produktem. Naturalnie to bardzo ciężka praca i kosztowna inwestycja w promocję i marketing. Jednak wielu przedsiębiorców, zwłaszcza podczas kryzysu, nie stać na drogi branding. Muszą radzić sobie w ramach ograniczonego budżetu. Czy branding przy niskim budżecie jest możliwy?

Jak sobie z tym poradzić?

Niezależnie od tego, czy zatrudniasz 10, czy 100 osób i w jakiej branży prowadzisz firmę, twoim najważniejszym celem powinno być wyrobienie sobie marki w swojej dziedzinie. Można to zrobić na wiele sposobów i to przy ograniczonym budżecie.

Wartości firmy

O wartościach firmy przeczytasz w naszym artykule o budowaniu marki w kilku krokach. To bardzo ważny element budowania marki, o którym często przedsiębiorcy zapominają. Tym bardziej ważny przy niskim budżecie. Określ wartości twojej firmy i marki, a następnie komunikuj je swoim odbiorcom. Możesz zrobić to samodzielnie i za darmo. Naturalnie pod warunkiem, że masz takie możliwości – kanały komunikacji z odbiorcami: stronę internetową, media społecznościowe, czy Google Moja Firma. O czym więcej w dalszej części.

Przede wszystkim pomyśl o logo

Wpadające w oko logo to podstawa. Podczas projektowania logo warto wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Przede wszystkim pamiętaj jednak, że logo to najważniejszy element, obok ciebie jako właściciela, który będzie decydował o odbiorze twojej marki wśród odbiorców. Twoje logo powinno oddawać charakter firmy, a jednocześnie wyróżniać cię od konkurencji.

Logo to prawdopodobnie najdroższy element brandingu przy niskim budżecie. Możesz skorzystać z darmowych generatorów, ale odradzamy takie rozwiązanie. Tutaj dowiesz się dlaczego. Jeśli nie jesteś grafikiem, nie będziesz w stanie samodzielnie opracować profesjonalnego logo wraz z księgą znaku. Wyposażony w tak potężny oręż jak logo z księgą znaku, dalsze etapy budowania marki możesz przeprowadzić już we własnym zakresie.

Komunikacja

Internet otwiera przed firmami wielkie możliwości budowania marki przy ograniczonym budżecie. Ponieważ twoim nadrzędnym celem powinno być wyrobienie sobie marki w swojej branży, możesz skorzystać z darmowego kanału komunikacji jakim są media społecznościowe.

Praktycznie jedynym kosztem, jaki musisz ponieść, jest czas. Potraktuj jednak ten czas jako inwestycje. Istnieje wiele różnych platform społecznościowych, na których możesz założyć konta za darmo i komunikować swoją markę, usługi i produkty potencjalnym klientom. Musisz jedynie zdecydować, w których mediach społecznościowych warto założyć konto.

Zdecydowanie więcej o obecności w mediach społecznościowych dowiesz się z tego artykułu.

Branding przy niskim budżecie

Budowanie marki najprościej osiągnąć stając się ekspertem w swojej branży. W mediach społecznościowych możesz udzielać fachowych porad z twojej branży, udzielać się w grupach, odpowiadać na pytania. Wręcz kreować się na firmę, do której warto zwracać się z pytaniami branżowymi. Pomagając w ten sposób ludziom możesz osiągnąć coś bezcennego. Stworzyć prawdziwych ambasadorów swojej marki, którzy będą polecać twoje produkty i usługi innym. Naturalnie nie osiągniesz tego w tydzień i miesiąc. Ale wytrwała praca nad budowaniem wizerunki na pewno przyniesie rezultaty.

Wszystko, co komunikujesz, powinno odzwierciedlać przy tym wartości jakimi kieruje się twoja firma. To one powinny być drogowskazem dla twoich innych treści i pomogą ci zawsze komunikować się z odbiorcami w ten sam sposób. Branding przy ograniczonym budżecie polega właśnie na tym, aby być widocznym wśród odbiorców w spójny sposób jak najmniejszym kosztem.