Email marketing to jedno z najmniej kosztownych, a zarazem najpotężniejszych narzędzi marketingowych, jakie są dostępne dla firm. Każdego rodzaju i wielkości. Wyniki kampanii email marketing są łatwe w weryfikacji i są najtańszym, a często darmowym, sposobem na reklamę.
Email marketing ma jeszcze jedną ogromną zaletę. W przeciwieństwie do Facebooka, Twittera, Instagrama, czy dowolnego innego medium społecznościowego, gdzie budujesz swoją sieć, prowadząc kampanie email marketing, nie tylko budujesz swoją sieć, ale przede wszystkim jesteś jej właścicielem.
Możesz spędzić mnóstwo czasu i pieniędzy budując społeczność na swoim fanpage’u na Facebooku. Co z tego, skoro Facebook będzie pokazywał twoje posty tylko niewielkiemu ułamkowi osób, które polubiły twoją stronę? Jeżeli chcesz, aby Twoje posty wyświetlały się wszystkim, musisz płacić Facebookowi za reklamę. To Facebook jest właścicielem tej sieci.
Decydując się na email marketing przejmujesz kontrolę nad swoją siecią kontaktów. Dzięki tej formie reklamy możesz zbudować bardzo cenne narzędzie, które skutecznie będzie docierać do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
Email marketing – pamiętaj o RODO
Zanim zabierzesz się za kampanię newsletterową, musisz rozważyć kilka spraw. Niedoświadczeni marketerzy często popełniają te same błędy.
Decydując się na email marketing koniecznie postaw na zbudowanie własnej bazy kontaktów. Istnieje wiele firm, które oferują listy mailingowe, czy całe bazy danych. Nie warto w nie inwestować. Nie masz pewności, że w zakupionej bazie będzie duża ilość Twoich docelowych odbiorców.
Jak zabrać się za tworzenie bazy kontaktów do newslettera? Zacznij od poproszenia swoich aktualnych klientów i kontakty o zapisanie się na newsletter. Nie dodawaj nikogo bez jego zgody. Pamiętaj o RODO! Przepisy RODO strasznie utrudniają kampanie email marketingowe, ale zachowując standardy nie musimy się o nic martwić.
Do promocji newslettera możesz wykorzystać firmowego bloga, czy media społecznościowe. Od czasu do czasu wysyłaj klientom maile z przydatnymi informacjami, czy specjalnymi ofertami. Spraw, aby newsletter zawsze był treścią potrzebną i ciekawą. W ten sposób z czasem zbudujesz bardzo dużą listę potencjalnych klientów.
Naturalnie obowiązkiem jest umieszczenie na stronie startowej w widocznym miejscu okienka zachęcającego do zapisania się na newsletter. Warto zaoferować nowym subskrybentom jakiś bonus. W niektórych branżach doskonale sprawdza się na przykład darmowy ebook.
Warto także utrzymać formularz rejestracyjny w jak najprostszej formie. Im mniej danych, tym chętniej i więcej osób się zapisze. Imię i adres email w zupełności wystarczą. Warto także podkreślić informację, że nigdy nikomu nie odsprzedaż, ani nie ujawnisz przekazanego adresu email. Buduj zaufanie wśród swoich odbiorców!
Ponieważ ludzie są przytłoczeni ilością otrzymywanych reklam, nie warto wysyłać newsletterów zbyt często. Dwa razy w miesiącu wystarczy. Jeśli zbyt często będziesz atakować klientów “wyjątkowymi” ofertami, staną się one dla nich obojętne.